Meer informatie over de

Kosten

Een behandeling bij ons kost uiteraard geld. Wie betaalt deze kosten en hoe gaat dat in zijn werk? Op deze pagina staat de belangrijkste informatie. Mocht je daarna nog vragen hebben, vul dan het contactformulier in. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Wie betaalt mijn behandeling?

Alle zorg die wij leveren wordt voor volwassenen door de zorgverzekeraar betaald. Bij minderjarigen loopt de betaling via de gemeente, dit geldt ook voor begeleiding van volwassenen. Wij hebben met alle Nederlandse zorgverzekeraars een contract. Als je verzekerd bent hoef je de behandeling dus niet zelf te betalen. Mocht je (tijdelijk) geen verzekering hebben, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Dan kunnen we samen bespreken wat de mogelijkheden zijn. Let wel, in Nederland is het verplicht om een zorgverzekering te hebben.

Eigen Risico

Onze zorg wordt vergoed door de zorgverzekering. Hierdoor wordt het grootste deel van de behandeling door hen betaald. Wel moet je het eigen risico betalen als je bij ons in zorg bent. Hoe dit werkt staat hieronder uitgelegd:

  • In de meeste gevallen wordt het volledige eigen risico in rekening gebracht door de verzekeraar.
  • Vanaf het eerste telefoongesprek worden kosten in rekening gebracht. Dit geldt ook voor de pre-intake.
  • Het eigen risico bedraagt minimaal € 385 per jaar. Als je een hoger eigen risico hebt afgesloten zal dit bedrag in rekening worden gebracht.
  • Het eigen risico wordt jaarlijks door de verzekeraar in rekening gebracht. Als het nodig is, kun je een betalingsregeling met hen bespreken. Neem hiervoor contact op met je zorgverzekeraar.

Tarieven

In de zorg worden jaarlijks tarieven vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit. Wij moeten ons aan deze tarieven houden. Je kunt de tarieven vinden op de tarievenpagina van de nza. Selecteer bij setting: ‘Ambulant – kwaliteitsstatuut sectie III – multidisciplinair’.

Hoewel de tarieven soms hoog lijken, zijn ze gebaseerd op verschillende elementen, zoals:

  • Voor elke afspraak van 1 uur is jouw behandelaar ook bijna 1 uur bezig met andere taken, zoals overleg, verslagen maken, het schrijven van behandelplannen, en het controleren van het dossier.
  • Naast de salarissen van onze medewerkers maken we kosten voor locaties, computersystemen voor de veilige opslag van gegevens, het bijhouden van de deskundigheid van medewerkers en het waarborgen van de kwaliteit van zorg.

No Show

We begrijpen dat het soms nodig is om een afspraak te annuleren. Hier zijn een paar punten om in gedachten te houden:

  • Je kunt een afspraak altijd annuleren tot 24 uur voor de geplande afspraak. Bel hiervoor naar 088 444 0400. Buiten kantoortijden kun je een e-mail sturen naar info@cirya.nl, of vul ons contactformulier in.
  • Als je binnen 24 uur afbelt, worden er kosten in rekening worden gebracht. Dit kost afhankelijk van het soort afspraak €45 of €90.

Mocht je een factuur ontvangen waar je het niet mee eens bent, vul dan ons contactformulier in en leg uit waarom. We nemen dan contact met je op om dit te bespreken.