Al onze

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt je antwoorden op de meest gestelde vragen. Als jouw vraag hier niet beantwoord wordt, neem dan gerust contact met ons op via 088 444 04 00 of mail naar info@cirya.nl.

  • Wat kan ik verwachten nadat ik mij heb aangemeld?

    Je doorloopt de volgende stappen:

    1. Vul de formulieren in: Je ontvangt na doorverwijzing vanuit jouw huisarts een aantal formulieren van ons. Vul deze in en stuur ons deze retour.
    2. Pré intake: Nadat wij de formulieren ontvangen hebben, kom je op de intake-wachtlijst. Vervolgens neemt een behandelaar telefonisch contact op voor een verkennend gesprek om te bespreken of wij verwachten een passende behandeling te kunnen bieden.
    3. Intakegesprek: Na de wachttijd nodigen we je uit voor een intakegesprek. Tijdens deze gesprekken onderzoeken we uitgebreider of onze behandeling aansluit bij jouw problemen en welke behandelmethode daar het beste bij past.
    4. Opstellen behandelplan: Vervolgens wordt het behandelplan opgesteld en kom je op de behandelwachtlijst te staan.
    5. Start behandeling: Zodra we ruimte hebben om de behandeling te starten nemen we contact met je op.
  • Hoe lang moet ik wachten voor een behandeling?

    Onze wachttijden verschillen per locatie en taal, via onderstaande link kun je zien hoe lang de wachttijd voor jou ongeveer is.

    Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat er ook een wachttijd is voor behandeling. Hoe lang dit duurt is vaak moeilijk vooraf te bepalen, maar meestal duurt dit ongeveer 8 weken. Voor een betere inschatting kun je contact opnemen met uw intaker.

    Bekijk hier onze actuele wachttijden

  • Wat kost een behandeling?

    De gemeente of zorgverzekeraar vergoedt onze zorg. Hierdoor hoeft u de gesprekken niet zelf te betalen. Wel dient u rekening te houden met het eigen risico van minimaal €385 per kalenderjaar. Meestal moet u dit volledig betalen aan de zorgverzekeraar. Vanaf het eerste telefoongesprek met een psycholoog worden kosten in rekening gebracht, dit geldt ook voor de pré intake.

  • Kan ik een afspraak kosteloos afzeggen?

    Je kunt een afspraak kosteloos afzeggen tot maximaal 24 uur van tevoren. Bel daarvoor naar 088 444 0400 tijdens openingstijden of stuur een e-mail naar info@cirya.nl.

    Let op: Wanneer je minder dan 24 uur van te voren de afspraak af wilt zeggen, dan worden een deel van de kosten in rekening gebracht. De behandelaar(s) hebben namelijk tijd voor je vrijgemaakt die zij nu niet kunnen gebruiken om iemand anders te helpen.